Om vintergreener.

Inge har gjort en bra insats de senaste dagarna genom att slita bort gräset runt hålen med fingrarna. Även när motspelarna ska putta så har han hjälpt till att göra hålet synligt.

Imorgon tar jag med mig min hushållssax och klipper upp en rundel på någon decimeter kring hålen. Det blir troligen roligare då. Kanske inte golfen blir roligare, men det lär väl vara första gången man spelar golf med sax.

Senaste väderbilden inför morgondagen tyder på fortsatt mildväder och sol när dimmolnen lättat.

image176

Långkalsongerna får stanna hemma.
Och jag ska undvika att titta irriterat på våra fullt spelbara sommargreener...

Nej irriterad är jag inte, men kanske lite ledsen över att de senaste tio årens väder i oktober och november inte påverkat banans öppettider på senhösten.

Jag undrar vilken katastrof som drabbar banan om det kommer tidig snö som ligger kvar och greenerna är spelbara? Vi täcker ju ändå inte över greenerna med halm och plast som vissa andra banor gör.

Jag är ledsen över att vi inte kan ha hålkopparna kvar  på ordinarie greener över vintern. Jag är ledsen över att vi inte vill ifrågasätta hur banan förbereds inför vintern.

Att ha speciella vintergreener är en metod för banor söderöver som har öppet nästan året runt. För oss här uppe är det helt meningslöst att kopiera den metoden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0