Livet består inte bara av golf.

De som var med på resan till Mellbystrand förra året minns att jag blev ganska rörd efter ett telefonsamtal. Det var min dotter som berättade att Alva fötts. Deras första son Linus dyker säkert upp i bild i bloggen så småningom.
Andra sonen Hugo finns inte mer än i våra minnen. Men sedan kom ju Alva.

image61
Oj vilket roligt hår morfar har, nästan lika kort som mitt... huvet är nästan som ett äpple utan blad...
och med ett lite svettigt skal. Precis som ett äpple.

image62

Min dotter bor i Strängnäs med Johan och Linus och Alva. - och en massa äpplen och annat gott.

Min son bor i Göteborg. Just nu är han på väg hem från en månad i Libanon, och efter några veckor hemma bär det av till Kairo. Jag tar mig friheten att visa en vacker bild som han mailade från norra Libanon för några dagar sedan. Annars har han många hemska bilder av en verklighet som vi har väldigt svårt att förstå... vi kan ha enkla uppfattningar, men att förstå är en helt annan sak.

Jag tänker inte avslöja så vidare värst mycket om mina barn och barnbarns liv i den här bloggen. Men vill gärna visa att jag har annat än golf i huvudet ibland.

Syster har jag - i Örebro - mamma lever och är jättepigg hemma i Oxelösund.

Norra Libanon har bra skidåkning vintertid. Men både här och där är det fortfarande sommar.

image63
Bsharre i Libanon. Copyright Per Björklund

Jag frågade inte Per om jag fick beskära bilden och använda den.
Hoppas att han samtycker .;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0