Kul med kommentarer...

Några av mina bilder blev lite suddiga den 6:te oktober. Jag fotograferade Jan-Erik med sin fru Birgit och hund på alldeles för långt håll.

Jag skrev att hunden liknade Tintins hund Milou, men Jan-Erik kommenterade mitt inlägg och berättade att hunden heter Tintin och är av märket "West Highland White Terrier". Kul.


Så därför kan jag inte låta bli en tillbakablick. Jan-Erik och Birgit gick bollen bakom oss de första nio hålen.

image90
Det lilla vita framför Jan-Erik är Tintin.

I pausen efter nio hål släppte vi igenom Birgit och Jan-Erik.

image91
När vi kom till hål 14 fick jag dom i bild igen. Birgit ligger redan på green och Jan-Erik chippar in för ett enkelt par. Tintin ligger helt utslagen efter mördarbacken. ;-)

Har ni förresten tänkt på hur många uttryck som har sitt ursprung från golfen?

- Det gick åt skogen.
- Det är grönt
- Simma lugnt

Det sista har blivit förvanskat av någon som inte spelat golf.
Från början hette det :
- Svinga lugnt

För att återknyta till utslagen - att vara utslagen innebär kanske i så fall att man inte ingår i laget, man är bara en del av spelet som andra utnyttjar - som en golfboll ungefär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0