Idre Fjäll investerar klokt i skuggan.

Många tror att klimatförändringen bara handlar om mindre snö vintertid.

Men träd växer mest sommartid. Jag glömde att visa en bild från nordbackarna på Idre Fjäll som jag tog samtidigt som det var sensommarlikt på vägen upp till Nipfjället.

I nord kan snön ligga tidigt. Dessutom är backarna branta nog för att vara intressanta för tävlingsåkare på försäsongen.

image126
Den bortglömda bilden från idag den 15:de okt 2007

Med ny lift ända upp till ostbackarna så börjar jag bli allvarligt sugen på mer snö och skidåkning.

Att klättra upp på Molnet eller Städjan några korta veckor på våren och surfa eller gunga ner i mjuk sommarsnö vore kul. Men det är jag snart för gammal för. Städjans nordvästkam i maj för ett par år sedan får räcka.

Men visst får vi snö, även om trädgränsen vandrar uppåt.

Kommentarer
Postat av: Monica

Läckert foto!Också sugen på skidåkning. Snart kommer nog mer snö...:)

2007-10-15 @ 22:42:34
Postat av: Jonas Gardsiö

Hej,

trevlig blogg du har startat.

Jag blev inspiread av ditt inlägg så jag skrev ett i min blogg. Jag är dock inte helt övertygad om att det finns en växthuseffekt.

Däremot är jag helt övertygad om att vi målat in oss i ett hörn med bl.a. ett ekonomiskt system som leder oss in i en situation som kommer bli ohållbar ur ett "humanekologiskt"
perspektiv.

Jonas

2007-10-16 @ 16:03:51
URL: http://www.gardsio.se/minblogg.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0