Den 6:te oktober 2007

Nu är det lördag och vi hade mängder av greenfeegäster på banan. Och det är ju inte så konstigt med tanke på vädret. Många var på banan tidigt och fick vänta på att frosten skulle tina i solen. Vid halv elvatiden kryllade det av golfare på rangen och vid kansliet. Som tur var fanns Angela på plats i Shopen och kunde hoppa in i kansliet...

Bettan dök också upp och ställde fram smörgåsar, kaffe och läsk för självservering i kansliet. Framåt halv tolv började det bli kö för att få en golftid. Jättekul en lördag i oktober. Men som jag nämnt tidigare är banan numera klimatanpassad och har sommargreener längre in på hösten.

Jag spelade med Erling och Dennis igen. Dennis hade Annika med som caddie.

image73'

Dennis hade kikat på bloggbilderna från rundan igår. När han fick se sin sving så utbrast han - OJ!

Vet inte om det var därför han spelade så bra idag, eller om det berodde på caddien, men han svingade och puttade väldigt bra. 23 poäng på nio hål!

Dennis hade föreslagit att vi skulle tävla och satsa 20kr var före matchen, så kanske kände han på sig att det skulle gå bra. Erling och jag blev 20kr fattigare, men det står vi ut med eftersom vi är golfproffs numera.

image74
På den här bilden har vi bara hunnit till hål 6, men man kan ana hur segerviss Dennis är...

Erling och jag spelade samtidigt ett inbördes matchspel. Jag har nog vunnit några mot Erling den här veckan, så han var verkligen sugen på revansch. 

Efter hål 15 var Erling 1 hål upp. Vi delade hål 16 och 17. Jag kunde ordna särspel genom att vinna hål 18.
Men Erling kämpade bra och vi delade även hål 18.

Grattis Erling! Nu gällde det äran, och den är ju mycket mer värd än 20kr.

Återigen en spännande och rolig golfdag på Idrefjällens GK alltså. Mitt golfspel var idag uselt, slarvigt, överambitiöst och ofokuserat. Men väldigt kul!

Många bilar på parkeringen trots att banan normalt brukar vara stängd så här års. Bra att den numera har klimatanpassade öppettider.

image77

Träffade Jan-Erik med fru och Tin Tins hund Milou (eller liknande ras). Försökte smygfota dom på avstånd, men bilderna blev väldigt suddiga. Därför dyker dom inte upp här.

Men jag missade en kanonbild med några sekunder. Det var på hål 17. Men ni kan säkert tänka er in i situationen och se bilden framför er...

På grusvägen bredvid röd Tee på hål sjutton står två golfbagar, en fru och en hund. I vitmossan till vänster om vägen står en fokuserad golfspelare och siktar noga, svingar lugnt och får bra bollträff...
Det blev inte en birdie, men han kanske kunde rädda en bogey trots utgångsläget?


Kommentarer
Postat av: Jan-Erik Johansson

Vadå Smygfota . Jag såg dig och gjorde oss suddiga !
Min fru heter Birgit och är en av klubbens tidigaste
medlemmar . Hunden heter Tintin och är av rasen
West Highland White Terrier " Westie "
mer känd
som den vita på Whisky flaskan !
Det gläder mig att du är för Tre Toppar , Idre behöver detta för att stå sig i konkurransen .
Mvh
Jan-Erik & Birgit o Tintin

2007-10-08 @ 21:28:09
URL: http://www.uffeb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0