VIP eller WIP?

När en Very I mportant Person i Idre har Work In Progress så tar det sig ibland märkliga uttryck.
När Turisbyrån flyttades från fastigheten nedanför mig, så stod det länge en polskregistrerad lastbil på tvären framför entrén till den gamla lokalen med en jättelik skylt som talade om att verksamheten hade flyttat.

Jag har länge hört att den mannen vill bygga ett jättetält för skiduthyrning efter vägen upp mot Idre Fjäll.

Här tror jag att det är tänkt...
image225

Och visst ser det åtminstone delvis ut som en arbetsplats. Nu är det ju söndag så då kan man ju inte förvänta sig att det ska sjuda av aktiviteter. Men jag undrar om det blir någon skillnad på måndag.

Men det kanske handlar om vanlig skogsavverkning?
image226
Många träd är det i alla fall som plockats ner och travats i en stor hög. Men vänta, brukar timret efter en skogsavverkning se ut så här?

image227
Det är ju inte timmer som ligger där, det är ju helt okvistade träd! Ett nytt och effektivare sätt kanske, men jag har aldrig sett det tidigare.

Ska bli intressant att följa utvecklingen. Även om man inte ser en spade i backen, så är det ju faktiskt ett mer imponerande redskap som är placerat på kalhygget.

Men jag skulle inte vilja möta timmerbilen som ska frakta bort träden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0