Tvätt

Jag hyr en tvårummare av en stiftelse, som är en konstruktion som möjliggör att man kan arbeta mer effektivt än i en långsam och byråkratiskt styrd organisation.

En stiftelse fungerar precis som ett aktiebolag, men ändå nästan tvärtom ibland eftersom det saknas vinstintresse .. det beror på stiftarna hur man vill driva stiftelsen vidare.

Och hur det går beror ju helt på hur de personer agerar som satts att förvalta stiftelsen.  Att bara lyda order har ju fungerat förr, men åstadkommit en hel del skada också.

Tvättstugan där jag hyr en tvårummare är en bra tillgång.
image232
En trasig tvättmaskin byttes ut för några år sedan. Senare byttes en till.

Men varför vi inte har fått ett nytt torkskåp på flera år fattar jag inte
image234.

Kanske tycker någon att vi tvättar effektivare och klimatvänligare med bara ett torkskåp? Men låt oss få veta det i så fall. 

Jag får känslan av att det klickar i effektivitet någonstans när jag ser den tomma snabeln hänga år efter år. Jag är inte helt säker på att dubbel mängd strumpor och kallingar som trängs med tröjor i ett torkskåp är bättre för miljön och stiftelsens ekonomi än två fungerande torkskåp.
Har jag fel så vill jag veta det.
Plocka gärna bort den sorgset hängande snabeln i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0