Resultat av efterlysningen?

Nej, men här är ett bra spår som kan öka nyfikenheten för att försöka förstå.

I Närke, eller delar av Närke, används fortfarande snökäppar med reflexer. Det är de gamla oranga käpparna som används.

Det måste finnas tusentals käppar med reflexer i hela landet. Många är oranga och många är blå.

Här i Älvdalen var dom förr oranga och på senare år blå. Oranga tycks fortfarande användas på andra håll i landet.

Men var finns dom blå? Här är käpparna helt färglösa och i stort sett osynliga. Har kommunen ingen röst när det gäller vägtrafiksäkerheten i kommunen?

Oavsett färg...

"Uppdrag undring?"

Kommentarer
Postat av: Jonas Gardsiö

Ja nog saknar i alla fall jag de färgade käpparna. Vid möte med breda fordon eller folk som inte håller åt sig är det av visst intresse att veta var kanten finns.

2007-11-13 @ 11:56:31
URL: http://www.gardsio.se/minblogg.htm
Postat av: Ulf

Ja det är inte bara du och jag som tycker så. Vid mörkerkörning har jag vid ett antal tillfällen upptäckt älgar på vägen i mycket god tid genom att några reflexer långt i fjärran slocknat när älgarna skymt reflexen. Skulle aldrig upptäckt dom lika tidigt utan reflexkäpparna.

Men konstigt nog så har Vägverket tydligen inte uppfattat reflexerna som en trafiksäkerhetsgrej..

Och svar från PEAB väntar jag fortfarande på.

2007-11-13 @ 14:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0