Olika resultat...

Idag var vädret helt otroligt fantastiskt för en tur med kameran i högsta hugg.

Strålande sol och snö över allt. Och klar sikt ända till horisonten. Noll soldis och perfekt för att fota Norge utan att behöva åka hela vägen.

Bilderna blev inte bra...
Det finns två tänkbara förklaringar till att mina bilder numera blir suddiga.

Förklaring 1: Jag har inte läst manualen, men har ändå av misstag ändrat några inställningar i kameran som inte blev så bra.
Förklaring 2: Kameran har tappat fokus...

Men det troligaste är att jag har tappat fokus.
 
Eftersom jag hellre försöker göra presentabla bilder med hjälp av Photoshop, än att läsa manualen och återställa kameran till sitt ursprungliga kanonskick. Skärpning alltså! "Oskarp mask" i Photoshop kan inte fixa allt.

Men här kommer dagens bilder:

image255
Vy från Mickeltemplet i Särna mot Norge och Grövelsjön.

image256
Snart hemma i Idre. På väg mot "Hea".



image254
Kringelfjorden och Städjan.

Jag SKA läsa manualen, men menyerna på kameran behöver nästan förstoringsglas för en äldre ung man.
Eller också kontaktar jag Nisse, och tar en fika medan han återställer kameran till sina grundinställningar. Det är inte Nisse som sålt kameran, men han är en riktigt duktig fotograf. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0