Och Snö fick vi.

Det har snöat kraftigt ibland. Så pass mycket att snöröjningen inte hinner med.

Några snöiga bilder:

image303

image304

Bilderna är tagna från min balkong vid lunchtid.

Jag tog en tur upp till Idre Fjäll på oplogad väg. Nästan som att åka båt.

Svårt att fånga det täta snöfallet på bild, men jag gjorde ett försök vid bron över Västbacken.

image305

På vägen ner såg jag folk som slet med tältpinnar (tältbalkar) vid det blivande köpcentret.

Byns julgran är rest vid kulturhuset, och alla man möter ser glada ut för snön. Det är ju snö vi vill ha så här års.

Idre Fjäll öppnar fler pister och längdspår imorgon, och igår hörde jag ett kort inslag på Dalaradion om det goda bokningsläget, och om de stora investeringar som i år gjorts i Nordbackarna.

Det händer saker i Idre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0