Nya tvättfunderingar...

Någon gång i mitten av oktober föreslog jag nya tider i tvättstugan.

Jag placerade ett anslag i tvättstugan och bad om kommentarer. Idag plockade jag ned anslaget.
Ingen hade kommenterat.
Ingen hade kryssat för om förslaget var bra eller dåligt.

Några har jag pratat med, och de hade en del kloka muntliga kommentarer. T ex att det är torktiden som kräver lång tid eftersom vi har saknat ett av torkskåpen i några år nu. Dessutom är det som finns kvar ganska ineffektivt.

Mitt förslag stupar alltså på att vi saknar ett torkskåp som havererade för flera år sedan.

Jag fattar inte hur man tänker som hyresvärd. Jo jag fattar, man spar pengar varje år som man slipper ersätta ett trasigt torkskåp.

Men kanske kostnaden ändå blir högre på grund av ett ineffektivt gammalt torkskåp som tuffar och går på full effekt i evigheter? Avskrivningarna på ett par moderna och effektiva torkskåp är troligen små jämfört med vad det kostar extra i elförbrukning att driva ett gammalt uselt skåp.

För att inte tala om hur hyresvärden på det här viset uppfattas som slarvig, slösaktig och smått dum...
... eller också finns där en klokhet som övergår en vanlig hyresgästs förstånd.

Nu ska jag dyka ner i tvättstugan och kolla läget i torkskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0