Ännu mer om snökäppar...

Jag tycker att det är rent bedrövligt att snökäpparna är osynliga efter en riksväg i ett område som besöks av mängder av turister vintertid.

Besparingen förstår jag inte!

Men att det försämrar trafiksäkerheten fattar jag direkt.

Vägverkets initiativ vore begripligt om det handlade om en långsiktig strategi för att pressa vinstmarginalerna på reflexmaterialet, men var är alla redan reflexförsedda snökäppar nu? Det kan ju knappast var så att de samlas in varje vår och kastas?

Finns dom kanske uppställda med tätare mellanrum i storstadsregionerna eller?

Men innan jag börjar bli riktigt arg och svära ve och förbannelse över idiotiskt beteende så kan jag spinna vidare på "Älg och måne" 

Länk till Bengt Berg i Torsby. 

Kommentarer
Postat av: Dennis H

Hej Ulf.
Jag håller med om vägpinnarna, jag har även hört andra som tycker det är idiotiskt.
Du som bloggar om ditt och datt, kan inte du kolla upp om apoteket i Särna, det ska tydligen stängas för gott...vet ej om det är sant eller inte.
Mvh Annica

2007-11-08 @ 21:43:15
Postat av: Ulf

Kul att det är fler som inser det tokiga i att låta snökäppar ligga på lager för att spara pengar...

Atr låta mediciner ligga och bli mindre åtkomliga kanske också sparar pengar på något vis.

Men jag tror att stängningen av apoteket i Särna är en mer tillfällig och oplanerad besparingsåtgärd.

Men vem vet?

2007-11-08 @ 21:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0