Telefon

Hej å hå.

Efter en timmes ringande lyckades jag meddela Optimal Telecom att jag ångrat mig och inte vill byta bort TELIA som förval.

Givetvis försökte jag först den enkla vägen. Jag skickar ett mail så är det klart! Trodde jag.

Men icke sa nicke. Det fanns ingen mailadress på Optimal Telecoms hemsida. Men det fanns ett kontaktformulär där man kunde ställa frågor.

Så jag frågade hur man gör om man vill ångra sig. Fick blixtsnabbt svaret att jag måste börja om eftersom det var något fel i formuläret. Började om och kunde inte fortsätta eftersom mitt användar - id redan fanns....

Hej å hå

Ringde därför det enda telefonnummer som fanns.

- Många ringer nu. Din väntetid beräknas till mellan 6 och 10 minuter.

Efter drygt 10 minuter fick jag prata med en människa.

Människan:
- Du har ångervecka, och då ska du ringa ett annat nummer.

Jag:
- Nej det vill jag inte. Berätta för dom att jag inte vill ha ett avtal med er.

Människan:
- Det kan jag inte eftersom jag inte har tillgång till ditt avtal.

Jag:
- Kan jag få en e-mail adress så att jag kan berätta att jag ångrat mig?

Människan:
- Nej det fungerar inte. Då hinner dom kanske inte läsa innan ångertiden gått ut. Bättre att du ringer. Där är ingen telefonkö. Du kommer fram direkt.

Jag:
- OK, men ge mig mailadressen också.

Människan:
- Ett ögonblick.................................................... jo här är den.

Jag:
- Tack och God Jul!

Människan:
- God Jul.

Jag tyckte mig höra ett fnissande och ett förläget leende någonstans långt borta.... 

Nästa steg

Jag skickade ett ångermail till adressen jag fick och ringde därefter det "hemliga" ångernumret.

- Många ringer nu, men du finns i kön (ungefär så lät det - inte en aning om hur lång kön var alltså)

Efter en tålig väntan på cirka fem minuter svarade en människa. När jag svarat på alla frågor om personnummer, telefonnummer, och vi hade kommit överens om att det var jag som ringde, så började han agera säljare.

Jag avbröt direkt och berättade om resultatet av min EXCEL-kalkyl.

Människan 2
- OK. Jag har annulerat din order nu. God Jul.

Jag:
- Tack och God Jul.


 

Kommentarer
Postat av: AnnaB

Vänta bara. Du har inte blivit uppringd av försäljare från Optimal Telecom för sista gången... :)

2007-12-20 @ 16:54:19
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Ulf

Längtar efter ny samtal från Optimal Telecom. Då ska jag pumpa uppringaren på olika personliga frågor:
- Hej. Har du någon hobby?
- Hur är vädret hos dig?
- Vilken sorts musik gillar du bäst?
- Är du lång eller kort tycker du?

Jag har fler frågor, men troligen hinner jag inte ställa alla innan samtalet avslutas.

2007-12-20 @ 19:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0