"Nationalberget" igen...

Hörde på byn att Stefan Jonsson på DN skrivit negativt om Idre Fjäll igen.

Han hade en tid före regeringens nej till Tre Toppar ett mittuppslag till förfogande i DN.
Där beskrev han nästan  poetiskt och halvreligiöst hur ett profithungrigt företag ville skövla naturen och förstöra för framtida turism i vårt område.

Han fattar ju noll om turism!

Han fattar inte ens skillnaden mellan ett aktiebolag och en stiftelse. Men vill naturligtvis värna om sin lilla semesteroas på andra sidan Städjan.

Att utse Städjan till Sveriges Nationalberg är bedrövligt fräckt, och samtidigt är det nedlåtande mot alla de som bor längre norr om Dalälven.

Hoppas att dom skrattar. Men troligen bryr dom sig inte.

Men Stefan Jonsson bryr sig. Det är ju hans lilla oas som naggas i kanten.
Men hans skriverier når många, och de får uppmärksamhet. Gratis annonsutrymme som anställd på Dagens Nyheter.
Ökar värdet av hans föräldrars fastighet med den uppmärksamheten?
Troligen rätt mycket.

Men frågan är om det gynnar utvecklingen av bygden och turismen  Sverige...


Kommentarer
Postat av: ebba

Läs gärna inlägget om vikthysteri i min blogg. Hur kommer det sig egentligen att så många människor drabbas av ätstörningar? Vad tror du?

2007-12-04 @ 20:31:05
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: Ulf

Läste din kommentar och hade lätt kunna skriva tre sidor svar.
Men inte i min blogg. Jag kan inget om problemet.

Men jag skrev så småningom ett svar i din blogg...

2007-12-05 @ 00:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0