Men min SAAB firade jul i Mora.

Jag misstänkte att min SAAB inte ville fira jul utan snö.
Men min lilla pyttelilla hjärna, som ibland skojar med mig, lurade mig att försöka tvinga min SAAB att transportera mig till ett golfspelande Örebro med en trekvartstrasig vattenpump.


Det sprack redan i Mora. Där blev den heltrasig. Jag hade nog kunnat fortsätta till Örebro om jag hade bundit fast en cistern med vatten på taket och kopplat en droppslang till kylsystemet.

Golfklubborna hade jag lämnat hemma eftersom jag var ganska (mycket) tveksam till om resan skulle gå bra.
Det blev ingen golf, men både min SAAB och jag hemma i Idre igen.


    Ett mail på juldagen från Örebro till Hanson Motor i Mora  gjorde att dom ringde mig 7:03 i morse och undrade när jag skulle vara i Mora. 

Jag var på väg till tåget i Strängnäs och svarade:

- Jag är där med pump och bil före tolv. 
- Då ordnar vi det under eftermiddagen!  Svarade dom.
- Tack sa jag.

Och nu är vi hemma. Min SAAB och jag.

Jag sorterar fortfarande intryck och en del bilder och läser julmail.
Min mailserver har strejkat under julen. Kanske sympatistrejkat med vattenpumpen?


Min SAAB står nu och njuter av sitt nya utseende.
Mattsvarta dubbla kilremmar med gul text och en vattenpump i borstad aluminiumlegering i ett bakre hörn av motorutrymmet.. Snyggt och känns tryggt!
Kunde dom inte ha monterat skapelsen ovanpå motorhuven?  :-)

Känner för att ge min SAAB en shamponering efter allt den fått utstå under julen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0