Maria Schottenius

... heter Stefan Jonssons chef. Kulturchef på DN. Och ibland är hon ifrågasatt, men det är väl ofta positivt i den rollen.

Men när jag frågade henne hur DN kunde upplåta kultursidorna till en journalist med egna ekonomiska intressen i området, så blev hon bara överlägset avvisande.

Fattar inte vad den här frågan hade på kultursidorna att göra!. Men var det  väl smart att prata om Nils Holgersson och Nationalhymnen i artikeln. Stefan Jonsson gjorde det manipulativt skickligt på framsidan och på ett dubbelt uppslag i DN den 19 nov 2006.

"Vad kostar ett fjäll?" Så löd rubriken.
"Överlåtes: Du fjällhöga nord". Var rubriken på mittuppslaget.

Ville DN ha något slags pris för störst politisk påverkan genom kulturartiklar - eller?

Om inte Stefan Jonssons föräldrar köpt ett fritidshus i Fjätervålen fär många år sedan så hade regeringen inte sagt nej till Tre Toppar. Nu gjorde jag en kort sammanfattning av sambanden... ;-)

Det här är skrivet från hjärtat, och som en upplysning till mina få bloggläsare, men också som en provokation.
Jag är skeptisk till att skriva insändare i DN eller DD eler MT eller FK för att dom ska få fler läsare.

Men jag säger vad jag tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0