Inte lika billigt...

... eller är det kanske billigare?  Men  definitivt fulare än jag kom ihåg:

image345

Fast å andra sidan har det nu kommit upp en lite färggladare skylt ovanför, vilket gör att de anskrämliga procentsatserna inte dominerar som förut.

Det stod SPORT tältet på den andra skylten. Och ett tält är det ju, även om det är fult.

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig nu heller. Jag var bara ute en sväng för att tina upp bilen. Det räcker inte att ha kylarvätska som klarar minus 14 när det är mellan minus 20 och 25 på nätterna....

Men nu har jag bytt ut en del av den gamla kylarvätskan mot ren glykol. Vi får väl se vad den klarar för temperatur efter att jag kört några vändor imorgon för att cirkulera vätskan.

Jag kan också meddela att det nu är vackert vitt överallt igen tack vare rimfrosten på träden som komplement till all snö i terrängen.

Men vid "SPORT tältet" finns inga vackert rimfrostklädda träd. Inte en enda träd. Tänk om man hade lämnat några få träd på den enorma yta som omger tältet. Vilken skillnad det hade blivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0