Häftigt med snö...

Härligt med häftigt snöfall nu när det är vinter. Nu är det snart en halv meter snö i fjällterrängen.
Troligen betydligt mer på sina ställen eftersom det blåser lite - och mindre på andra platser förstås.

Kul att fotografera snöfall i mörker med blixt. Bild från balkongen.

image312

Idag hade man kunnat åka "off pist" i pisterna på Idre Fjäll. Men eftersom jag har blivit kräsen, eller gammal och feg, så avstod jag eftersom det blåste uppåt 10 meter per sekund där uppe.

Trots att det är bara fem år sedan jag kämpade mig över till sydbackarna för att leta lössnö när det blåste trettifem sekundmeter nordlig vind på toppen. Men det var väl i och för sig inget som jag vill uppleva igen. Snödrev i midjehöjd och svidande kinder. Och meterhöga snödrivor att klättra över. Snödrivor som jag inte såg eftersom allt under midjehöjd var vitt och flyttade sig i sidled med trettifem meter per sekund.

Fjällen är inte att leka med på vintern. Men jag var ju på en skidanläggning där jag hittar hem även i det värsta väder. Dessutom var det mitt på dagen och solen sken.

Kommentarer
Postat av: AnnaB

Oj oj oj, det låter bra att du håller dig undan från de värsta äventyrligheterna, tycker jag... :-)

2007-12-02 @ 08:19:43
URL: http://annab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0