Gott slut och en trevlig nyårsafton önskas alla

Undrar om det ska bli ett lyckligt slut mellan mig och min SAAB...

Julen slutade med en ny vattenpump i present till min SAAB.

Nyårsafton började med en krånglande bränslepump, bärgning, felsökning på en trevlig jourverkstad.
Så småningom grävde vi fram bränslepumpen under golvmattan i bagageutrymmet. Några hammarslag i skallen på pumpen och den ställde upp igen.

Så nu är vi hemma. Inget hål i huvudet på vare sig pumpen eller mig, men i plånboken hånler ett mörkt hål. :-)

Resan hem genom vinterskogen med en bränslepump som ville ha hammarslag för att fungera var spännande, men kändes också roligt. Jag litade på hammarslagen, och jag litade på de glada tillropen när jag lämnade verkstaden. Jag hade ju ett fälgkors att hamra med om det skulle bli ett nytt stopp.

Så nu ska jag spela Betapet och se en film, och varva ner, så att inte nästa pump som krånglar blir min egen (Betapet är Alfapet på Internet).

Och visst blir det ETT GOTT NYTT ÅR!
Ska man döma av smällarna utanför så har det nya året redan börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0