Dom läser mail, men tjänar mer på vårt ringande..

Fick nyligen svar på mitt "ångermail".

Hade jag haft tillgång till mailadressen direkt så hade jag sluppit sitta i telefonen nästan en timme.

Men nu var det ju TELIA som fick några kronor extra i förtjänst eftersom det handlade om ånger. Hade det handlat om uppsägning så hade Optimal Telecom fått några kronor extra i förtjänst utöver uppsägningstiden...

Det lönar sig att ringa och locka nya kunder. Men om man ångrar sig är det nuvarande leverantör som tjänar några kronor extra.
Alla leverantörer tjänar alltså extrapengar på kampen om kunderna. 
 
Vi konsumenter betalar för att försöka hitta lägsta pris.
Gissa om det är lönsamt att ha krångliga prislistor!

Om ni hamnat i samma dllemma som jag så är mailadressen: 
info snabela optimal-tele.com.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0