Bytte elleverantör igår.

Har fått samtal från Vattenfall i ett par veckor. Tålmodig tjej som återkommit stup i ett trots att jag varje gång glömt bort att gå in på internet och jämföra priser. När man bor i lägenhet så handlar det ju inte om så stora pengar.

Eftersom hon ska återkomma på fredag så kikade jag på Konsumentverkets sidor igår.

Och Vattenfall hade överlägset bästa pris. Dalakraft, som förser mig med elen nu, låg långt ner i listan. Tråkigt.

Jag skickade ett mail till Dalakraft och berättade om mitt dilemma. Trodde kanske att jag skulle kunna förhandla mig till ett pris som skulle göra att jag slapp byta leverantör.

Men svaret gjorde att jag direkt bytte till Vattenfall.

Vill inte redovisa svaret ordagrant, men det gick ut på att Dalakraft är i underläge eftersom Vattenfall har egen produktion av el...

Ska jag betala mer för att det är dalahästar inblandade? Om ni förstår hur jag menar...

Det handlar om ungefär 500 kr om året som jag sparar genom bytet. Och då bor jag ensam i en liten lägenhet.


Kommentarer
Postat av: Jonas Gardsiö

Hej,

ett tips inför nästa leverantörsbyte www.kundkraft.se

2007-12-13 @ 19:27:33
URL: http://www.gardsio.se/minblogg.htm
Postat av: ulf

Tack för tipset Jonas.

Jag har ju ångervecka (eller två).

Ska försöka jämföra. Men eftersom jag sparar cirka 500 kr per år på att avsluta leveranserna från Dalakraft så tror jag inte att jag kan spara många kronor på att leta vidare..

Hälsar Uffe

2007-12-13 @ 19:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0