Rolig golfmatch Nord - Syd.

Sista chansen för Nord att avsluta med oavgjort för den här säsongen eftersom Syd var två upp med två dagar kvar att spela.
 
Men trots att jag och Nigel var taggade och kände stort självförtroende, så var Jan i toppform och Ann gjorde som vanligt nästan inga misstag...
 
Så det blev en ny vinst för Syd.
Jan vann dessutom bollarna på hål 18, Det har inte hänt ofta såvitt jag minns...
 
Några bilder från banan
Jag glömde ta med mig vatten, men drack några kalla och behövliga skopor i bäcken på hål 6.
 
Nigel hade ett långt utslag på hål 6.
Rullade över bron...andra slaget på green för en Birdieputt. Men ett enkelt Par blev det.
 
Lite envist och kallt regn fick vi också en period
 
Men som sagt vann Syd, så imorgon blir det första matchen på 2015 års tävling.
 
Efter golfen ändrade vi pyttelite i riktningen på webbkameran vid hål 9. Lite ner till vänster, men det kom en tall i vägen om vi vred mer. Jag höll med verktyg och telefonkontakt med Jan som satt inne på kansliet för att se vad som hände när Ann klättrade på stegen och skruvade.
 
Nu är det lite för mörkt för att visa skillnaden i bild, men den är inte stor.
Bilden uppdateras också nu lite snabbare, var femte sekund istället för var tionde. Men den ändringen syns inte på klubbens hemsida eftersom det där finns ett JavaScript som ligger kvar på var tionde sekund och med en text som berättar just det.
Men för den som är nyfiken på hur det ser ut när bilden uppdateras dubbelt så fort så finns en länk på den här bloggen. Ligger sist i länklistan i högermarginalen efter Arkivet.
 
Det om det.
När vi spelat färdigt och klättrat och skruvat klart så kunde jag inte undgå att ta några bilder från avslutningen på
den uppskattade och välorganiserade knattegolfen på måndagar. 
Oj vad många, och oj vad kul dom verkade ha. Fredrik, Trond och Kjelle gör ett kanonfint jobb tillsammans med många engagerade föräldrar.
 
Efter en mängd roliga golfövningar så skulle det tydligen bli grillkorv och en mängd annat godis.
Lotta tänder grillen lite försiktigt. Jag hjälpte henne att flyta ut den en bit från väggen.
 
Men när jag gick därifrån såg jag att jag troligen skulle ha hjälpt henne att flytta ut den från altanen med plasttak.
 
Hoppas att det inte blev smält plast i grillkorven.
 
Något helt annat:
Jan skickade en bild från tävlingen igår där Sonja hade hamnat i ungefär samma läge som jag på hål 13 för några dagar sedan. Mycket lustigt händer i golf.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0