Nord krossade Syd idag.

Vi vann med 5 upp och 4 hål kvar att spela tack vare en inlånad Martin som spelade suveränt bra.
Vad sägs om 7 Par och 1 Birdie för en som har 15 i handikapp... 41 poäng och en rejäl sänkning av handikapp!
 
Med en sådan lagkamrat kan man inte förlora.
 
På hål 16 kom Birdien! En järn-4 ner till "Havet" och andra slaget upp i ruffen 15 meter kort om green till vänster.
Chipp in på green som lämnade en putt för Birdie på cirka sju meter.
Birdiechans och en flaska vin i pris från Knappgården när man spelar med mig eller Nigel.
 
Jag berättade om villkoren för Martin i god tid så att han kunde fokusera utan plötsliga störningar.
Den går iiiiii.....
 
Yes! 
A bottle of Wine Nigel. A few weeks after you made your own Birdie for a bottle.
But this one was more straight forward. Two shots and close to the green.
 
Några fler bilder från en härlig golfrunda I mycket bättre väder än vad prognosen från YR visade.
Jag hade både långkalsonger och extra tröjor. Frös inte ett dugg.. Fick plocka av mig vindjackan och en tröja efter några hål.
 
Några bilder från en härlig golfrunda.
Vi startade på hål 10 om någon undrar över ordningsföljden på bilderna.
 
Ann på hål 12.  Vi delade hål 10, 11 och 12. Bra start på en spännande match!
 
Efter Martins Birdie på hål 16 tog vi en liten paus och firade med 2 cl Jägermeister delat på fyra.
Jag lyckades inte bita av och tog nog 1 cl själv. Men jag tror att det var ursäktat eftersom jag fick äran att dela ut en flaska vin från Knappgården för andra gången i år. Att den första gick till http://www.knappgarden.se/ och Nigel själv spelar mindre roll. Det är alltid roligt att se en Birdie på hål 16.
 
Lite statistik från vår match:
 
Martin: Vunna hål 5. Delad hål 8.
Ann: Vunna hål 0. Delade hål 7.
Jan: Vunna hål 0. Delade hål 5.
Ulf: Vunna hål 0. Delade hål 2.
 
Ingen tvekan om vem som var dagens lirare. 41 poäng!
Men både Ann och Jan hade 33 poäng om jag inte räknat fel.
Jag kom över 20 poäng och får tugga vidare på höjningen av mitt handikapp.
Ett Par på hål 9 var ju kul för min del. Men det räknas inte i statistiken ovan eftersom matchen redan var över då. Vi startade ju på hål 10 och avslutade därför på hål 9.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0