Kul golf i blandat väder

En tidigare trevlig bekant från Wäxjö är på plats i Idre i ett par veckor.
 
Han hade bokat en ensam runda lite efter kl 11, men eftersom Nigel och jag dök upp och skulle gå ut på banan en kvart senare så sa vi hej Stefan och gjorde sällskap.
 
Stefan och Nigel trivs i solen på hål 6
 
Och även jag fick vara med i bild
 
Stefan vann vår Poängbogey med sina 30 poäng. Nigel kom klar tvåa på 28 poäng och jag sist med mina fjuttiga 20 poäng. Men det blev en välbehövlig höjning av handikapp för min del. :-)
 
Senare hämtade jag enligt överenskommelse scorekorten från Stråkens tävling på Grillen för at hjälpa till med att göra en resultatlista.
 
56 deltagare och en del scorekort hade lite dålig text för deltagarens golfklubb, men där fanns ju starlistan att jämföra med.
 
Stråken hade föredömligt sorterat scorekorten i helt rätt ordning, men det tog mig ändå nästan två timmar att knappa in i Excel och konvertera till PDF.
 
PDF-filen är skickad till golfklubben så den kanske dyker upp där så småningom.
 
Men här kommer några bilder på resultatlistan:
 
 
 
De höga poängen beror på att tävlingen är en individuell tävling med mängder av roliga inslag av lagtävling.
Man får alltså hjälp av fyrmannalaget eller olika kombinationer av tvåmannalag för att samla poäng till lagmedlemmarna.
Ett exempel är "nyckelhålen". Där spelas hålen individuellt, men alla i fyrbollen får anteckna poängen för summan av alla individuella poäng!
 
På hål 16 hade jag stor hjälp av Elin som hela tiden svingade en golfklubba underbart mjukt och vackert.
Vi råkade just då spela i lag och fick båda summan av våra individuella poäng. Jag lyckades rädda 2 poäng, vilket inte är ofta på det hålet. Men Elin ordnade 4 poäng och vi ficka alltså 6 poäng på hål 16...
 
Många tack Elin. Bara at titta på din golfsving inspirerade mig. Men du puttade många gånger väldigt kort. Bollen ska ju åtminstone nå hålet och lite till varje gång.
 Säger jag som också puttar kort ibland, men inte lika kort som du.
Jag har inte räknat så noga, men jag tror att Elin tappade mellan 10 och 15 slag på sina korta puttar.
Och dom var ju inte sneda utan bara korta i rätt linje.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0