Det blev golf, men ingen fyrboll

Nigel ringde igår och var sugen på golf. Jag nappade direkt efter flera dagars golfuppehåll.
Jag bokade även in Alf S och Stefan A utan att fråga först, men jag mailade utan att få svar.
 
Så dom hade väl annat kul.
 
Nigel och jag körde alltså runt i en tvåboll i den tryckande och fuktiga värmen.
Jag trodde på häftigt regn i slutet av rundan, men så blev det inte.
 
Nigel spelade fantastiskt bra länge, men han drack inget vatten under rundan, och det var nog orsaken till att han tappade på slutet. Det var varmt som i en bastu och vindstilla mest hela tiden.
 
På hål 15 började Nigel missa.
Toppade ett utslag som studsade ut i ett besvärligt läge i en gungande myr.
 
Men Nigel löste det med kraft och bra bollträff.  Nästan i höjd med fairwaybunkern på två slag från det läget!
Imponerande!
 
Vår golfmatch van Nigel med råge.
Och trots den tryckande värmen med omedveten vätskebrist så hade vi kul.
Så småningom kom regnet, men bara en kort men desto mer intensiv och rejäl skur.
Men då hade det gått någon timme efter att vi avslutat vårt golfande.
 
Syns inte riktigt i bilden hur det öste ner.
 
Ahmet sprang ut med pizzor till oss som nyss suttit i solen. Han konstaterade också att paraplyerna på altanen fungerar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0