Semester i Fjätervålen.

Tre dagar med sonens familj i en mysig stuga i Fjätervålen.
Härligt!
 
Vide är en glad fyr som charmar och skrattar hela tiden. Här med en stolt mamma Anna vid brasan i Fjätervålens värdshus. Efter en lång skidtur.
 
Vide ser med stort intresse på den fascinerande brasan.
 
Härligt värmande och ett bra tillskott till Fätervålen med den utbyggnad som gjordes för några år sedan med något av det mäktigaste och samtidigt mysigaste man kan tänka sig som lite paus i skidåkningen eller en fika efter en läcker lunch i restaurangen.
 
Men vi hade mysbrasa i stugan också lite senare.
 
Jag hälsade på lite här och där medan Per och Anna med lille Vide åkte längdåkning i snöyran.
 
Skidshopen, restaurangen, butiken och Classe förstås.
Classe ställde upp på bild när han fått in en grillmacka som såg ut som både förrätt, varmrätt och dessert på samma tallrik. Läckert!
 
Dom har bra mat i Fjätervålens restaurang! Mycket bra!!
 
Jag åt en pasta med renskav. Lät inte så speciellt spännande, men OJ!
Pasta med en gräddstuvad pytt av bacon, renskav, champinjoner, bitar av entrecote och messmör, m m....
 
Bilder från stugan i morse.
Tråkigt att lämna och att åka hem till Idre, men det uppvägs 100 gånger om att ha kunnat vara där och umgås med den trevliga familjen i flera dagar - utan skidor på fötterna.
 
Men nu är jag tillbaka i Idre.
Under sig den stora snöliknande  bilen döljer sig en bil, min bil.
 
Pendlar mellan tvättstugan och Grillen, där vi ska spekulera i hur vi får
många rätt på V75 imorgon. Inte i tvättstugan... där fokuserar jag på att flytta tvätten hit eller dit.... och hem.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0