Hysteriskt om telefonbluffar

 
Jag tvivlar och litar mer på Telias kompetens idet här fallet.
Rådet att inte lyssna på säjsnacket är ju rätt, men att man får betala genom att lyfta luren är ju rent nonsens.
Och polisen i Karlstad har nog haft det jobbigt med olika ärenden som dom inte förstår ett dyft av, eller också är det en sommarvikarierande reporter som skapat rubriken.
 
 
 
En helt annan sak  samma artikel:
 

Det här med samtal från Indien och Microsoft har jag fått ett antal gånger. Dom ska man prata med länge och spela lite dum så att dom inte hinner ringa andra. Finns mängder av roliga inspelningar på You Tube.
Den andra är roligast, men det finns mängder att skratta åt istället för att skrämma människor till att sluta svara i telefon.
 
Vad dom försöker göra på det här krångliga sättet är att, efter att du hjälpt till, installera ett spionprogram på din dator. Men inget händer så länge du inte följer instruktionerna hela vägen i din dator.
 
Och samtalet betalar inte du. Men antagligen händer det att en och annan fullföljer, annars skulle dom ju inte fortsätta. Men jag som fick minst fem samtal under ett par veckor förra året har inte blivit uppringd mer efter att jag berättade för den som ringde upp vad dom höll på med.
Samtalen ringdes bara på min fasta telefon där jag har Internet.

Telia har kommenterat:
 
Kanske rubriken i artikeln borde ha varit:
 
Telia avfärdar myter som sprids av okunnig polis i Värmland!
 
Men det skrämmer ju ingen utanför Karlstad och säljer inte tidningar
Dessutom blir det ju en sorts personligt påhopp på en vilseförd polis..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0