Treboll med Ann och Jan idag

Det började fint med ingen framför och ingen bakom.
 
Men så småningom hamnade vi i vilsam kö.
 
Ann provsvingar på hål 7 medan vi väntar. I bakgrunden vandrar tre damer från Idre i kö bakom fyra herrar bakom oss.
 
Jag hade några få ljusa stunder idag.
 
Jag har mycket sällan legat så här långt fram efter två slag på hål 7.
Men vad hjälpte det när mitt tredje senare inte blev en planerad fade in mot green... och att jag siktade onödigt långt vänster eftersom jag befarade slice. Resultat: Ett spikrakt slag som via studs i fairwaybunkern ändå hamnade spelbar. Fjärde rakt mot flaggan med en Sandwedge. Men kort om foregreen. Puttbar dock.
treputt och sju i.
 
Jag puttade generellt sett nära hål men inte i hål. Det enda jag kommer att minnas från dagen, förutom trevligt sällskap, var ett Par från högra bunkern på hål 11.
 
Vilopaus på hål 13. Ann kikar upp mot Jarles hus uppe på höjden vid det som är tänkt att bli ett stort husområde kring och i en utbyggd golfbana.
 
Ann vann vår lilla tävling, men jag kom tvåa.
Räknar man bara slag så vann jag med ett slag före Ann. Men så räknar man inte när man spelar med olika hcp.
 
Imorgon blir det en ny match mellan Nord och Syd, och då har vi fullt lag i Nord.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0