Golf imorgon?

Ja troligen. Måste ju provköra bilen inför nästa verkstadsbesök. Att bara låta den stå på tomgång är inget bra sätt att hitta oljeläckan.
 
I värsta fall kan man ju ta en promenad till banan, eller hitta någon man kan lifta med från Shell eller ICA.
För tillfället syns inget oljeläckage på pappskivan under bilen. Och konstigt vore det eftersom jag aldrig behöver fylla på motorolja.
 
Problemet var nog mest en oerhört smutsig motor efter den läckande servostyrningen för ett par år sedan, och en massa spill när jag fyllt på olja till automatlådan - och någon spilld skvätt när jag förra året fyllde någon deciliter motorolja.
 
Vi får se.
 
Den mystiska slangen som inte satt som den skulle var en vakuumslang som troligen hörde till något komplicerat system i samband med mätning och elektronisk justering av bränsleblandning för att få optimal avgasrening.
 
Det problemet löste Markus snabbt genom att skarva den gamla slangen och sätta allt på plats. Tog knappt tre minuter.
 
Tog en provtur med bilen för att också hämta en kartongbit på Byggtjänst för att lägga under bilen och spåra oljeläckage. Vet inte om jag inbillade mig, men tyckte nog att motorn spann jämnare och säkrare än på länge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0