Ryggträning...

Fick ett trevligt samtal med en läkare i Särna i morse.
Han kunde berätta att en kota i ländryggen är komprimerad i framkanten, men att det inte fanns någon utbuktning i bakkanten där alla nerver går.
 
Fick mängder av goda råd per telefon, och en ny omgång värktabletter som jag kan hämta på Konsum i morgon.
 
Köpte en korsett tidigare som i alla fall känns värmande och lite stödjande när jag är ute och försöker promenera.
 
Men det riktiga lyftet kom när jag fick låna Arnes kryckor. Då kan jag gå utan att belasta ryggen så mycket och speciellt inte det vänstra benet som blir väldigt ont annars efter mina haltande promenader.
 
Fick också några bilder på vad Arne målar just nu...
En av de som är på gång i ateljén nu... ser ut som en skön träning av ryggen...
 
... och ett knippe nya som hänger i vardagsrummet.
Arne målar så härligt!
 
Hoppas att fler vågar titta in i hans lilla ateljé som är öppen varje dag. Främst när han jobbar på förmiddagarna, men är han bara hemma så är den öppen även på andra tider.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0