Nej!!!!

Nu tycker jag verkligen att det börjar gå för långt med utvéckling av teknik och datorer i bilar.
Radio, G´PS och automatväxel var väl OK.
 
Men sjävstyrande bilar som på ett smart och elektroniskt sätt följer andra bilsr på ett säkert sätt oavsett fungerande chaufför låter för mig som ett desperat sätt att hindra kollektivtrafik.
Såg nyss insalget på TV men hann inte klippa ur en bild.
 
Imponerande teknik, men till vilken nytta? Vem vill möta en sån bil på skogen mellan Idre och Mora om det blir fel i datrorn på den mötande bilen.Och vad kostar en felsökning på den bilen om det krånglar?
 
Uppfinningsrirkedomen är stor när det gäller att få oss att köpa nya bilar istället för att behålla våra gamla.
Men det gäller väl att hålla hjulen igång.
Skrotningspremien försvann, men premier för miljöbilar består.
 
Min Ford Scorpio Coswort börjar bli smutsig, men går som ett spjut.
Har ett litet problem med miljön enligt bilprovningen. En droppe olja under växellådan för ett eller två år sedan (och rester av ett tidigare läckande styrservo under karossen).
 
Problemet med styrservot är löst sedan dess.
Motorn läcker ingen olja, men när jag tittade nyss så såg jag en liten droppe.
Förmodligen ett djävulskt större hot mot miljön än om jag skrotar bilen och köper en ny. ;-)
 
Men skämt åsido, jag torkar bort senaste månadens oljedroppe innan jag glider in på besiktningen.
Var nu det ska bli.
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0