Kul TV från Idre

 
Det måste man se.
Lycka till Peter och Helena!
Jag tror på er!
 
Borde kanske söka upp inspelningen av finalen och ta en ny kontakt med Carl- Jan om måltider på äldreboenden, men det känns inte lika aktuellt längre. Försökte att få Oxelösunds kommun att förstå hur viktig måltiden är för en åldring. Carl-Jan nappade direkt, men inte kommunen.
Min mamma överlevde många år med smaklös mat, men så småningom snubblade hon och hennes kropp orkade inte längre.
Tråkigt men nästan glömt när det gäller maten och mina försök att få lite annan mat till äldre än barn i förskolan.
Och plättar i halvfabrikat som skulle stekas färdiga på andra sidan men bara värmdes ogräddade på den sidan...Spara pengar, lathet eller dålig läskunnighet hos köket?
 
Snart är jag själv där, och då kommer jag att ha synpunkter. Kanske.
Eller hur Carl-Jan? Mer kryddor och snyggare uppläggningar på tallriken.
Inte ett näringsriktigt och bara billigt slafs bara för att man råkat bli slafsig själv.
 
Men det blev en utvikning långt utanför tanken med att belöna ungdomar som bygger något nytt.
Förlåt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0