Sommargolf igen...

Spelade med Ann och Jan, och vi startade halv två på eftermiddagen för att slippa hamna i den värsta stressen. Det var mycket bokat idag. Kul.
Det förtjänar vår härliga bana nu när greenerna är i gott skick efter två svåra år.
 

Jan skickar en boll över Havet med stor finess. Man kan skymta kondensstrimman efter bollen längst till höger i bild... men aj, aj lite högerstuds i landningen, och där vet ni att det finns många träd mellan boll och green.
 

Ann gick lätt över på tre efter att ha chippat ner till ett bekvämt läge.
 
Jag hade ett kort utslag och var tvungen att använda järnsju för att nå ner till starten av överfarten.
Tåade den i en tall på kullen till höger men hittade bollen under en mindre talls grenverk. Knackade fram och knackade fram och gick med nöd och näppe över Havet på femte slaget. Sjätte upp framför green. Puttade sjunde från fairway nära flaggan och vann hålet på åtta i för 1 poäng.
 
Minns inte vilka problem Ann och Jan hade på andra sidan Havet, jag var enbart fokuserad på mitt eget efter den bedrövliga starten på hålet.
 
Jag spelade mycket bättre än på tävlingen igår, men i resultatet blev det bara 1 poäng bättre.
 
Ann vann vår egen lilla tävling stort. Kul att se hur hon är tillbaka i gammalt gott slag!
 
I morgon blir det en ny runda och på måndag spelar vi en match Nord - Syd med Nigel och inbokad golfbil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0