Kul final...

Vi spelade final i Fredriks "Fredagsgolf" idag i underbart golfväder.
Den här gången en tävling över 12 hål.
En komprimerad form av tävling där många nog hade spelat 18 hål i det härliga vädret,  men inte helt fel.
 
Jag gick i näst sista boll med Håkan och Inge.
 
Håkan hade Ingrid med som caddie.
 
Inge laddae genom att språka med Kerstin och Göril som tillsammans med Björn E gck i sista boll bakom oss.
 
Vi hade en hackig match  i vår boll de första nio hålen, men det var ganska jämnt. Håkan ledde en poäng före Inge som var en poäng före Ulf...
 
Bollen före oss fick lite problem på hål 3. Eller hur Björn? Men bilden tog jag mest för att vi hade tid, och för att minnas vilket underbart väder vi hade.
 
På hål 10 slet sig Håkan loss från Inge och Ulf genom ett vackert Par på hålet.
 
Så småningom samlades vi för prisutdelning. Många var sugna på att fortsätta spel golf i det härliga vädret och jagade på Fredrik för att få reultat och prisutdelning avklarad.
Men Fredrik blir aldrig synbart stressad och jobbade med resultatlistan och servade kunder... och vi väntade i det vackra vädret.
 
Men det blev prisutdelning med riktigt fina priser tilll de som spelat bra, slagit längst eller varit närmast hål.
Agneta fick både pris och grattis på födelsedagen.
Agneta var dessutom längst på hål 12 när vi passerade. Jag träffade fairway men stannade fem meter kort. Hade jag rulllat förbi och vuniit den, så hade jag blivit glad men rodnat och skänkt priset...
Men i bollen bakom, sista bollen, kom Kerstin och passerade .
 
Kul tävling med fina priser. Fredrik jagades av ivriga golfare som ville ha prisutdelningen avklarad för att kunna spela mer golf.
 
Det tackar jag för. Mitt scorekort förvann i bunten och när alla fått priser så började publiken undra, men Uffe då?
Fredrik försvann in på kontoret och kom ut med ett rejält paket golfbollar till Uffe
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0