Landskamp för sjutton...

Fick en påminnelse när jag hälsade på hos Anna-Lena på ICA.
När Alf, Nigel och jag spelar våra matcher så är det ju samtidigt landskamp mellan Norge, England och Sverige...
 
Det var länge vackert frostigt på förmiddagen efter en kall natt.
 
Men ett par timmar senare så hade frosten tinat och banan var tillgänglig för spel.
 
Passade på att fotografera en vacker helikopter vid min andra tur till golfbanan efter att frosten släppt.
 
Snyggt inspel på hål 7 Nigel.
 
På hål 5 mötte vi Agneta, Ingrid och Håkan.
 
Vid fikat efter nio hål kunde vi konstatera att Alf var i ledningen och hade alltså vunnit två golfbollar.
 
Vi mötte Håkan, Ingrid och Agneta även vid hål 11.
 
En fin höstdag även om den var lite kylig.
 
Det blev spännande sista nio. Jag vann sista nio och Nigel vann totalen och allt avgjordes på sista hålet som Nigel och jag delade. Alla vann alltså två bollar, så vi behövde inte ha någon prisutdelning.
 
Ett gäng småflugor dansade i den låga solen och lyste som guld.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0