Bakslag?

Vintern tog en paus men det är ju bättre att det sker nu än i slutet av november...
Forden har tinat fram så att jag kan sätta på vinterhjul imorgon efter lunch. Tog en liten tur på byn idag, och det gick bra eftersom det slaskat undan den mesta snön på gatorna.
 
Utbyggnaden vid ICA går framåt.
 
På söndag tänker jag ta en tur till golfbanan för att kolla läget efter snö och regn och kanske väntad kyla.  Vi håller tummarna för att det INTE blir som för tre år sedan...
 
Några skrämmande bilder från november 2009:
Fairway hål 1...
 
Det är inte vatten, det är is.
Inte undra på att det tog ett par år att få banan i ordning igen.
 
Man pratar om "Isbränna" ibland när delar av en golfbana få skador efter vintern. 
Men vad handlar det om? Jag är bara en nyfiken amatör, men som jag har fattat det handlar det om kvävning på grund av brist på syre och CO2 under ett kompakt istäcke.
 
Hoppas att det inte sker igen.
 
Skulle det bli liknande knallis i år igen så lovar jag att det finns ett helt koppel av frivilliga  som är beredda att halka ut med spett och hackor för att luckra upp isen på greenerna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0