Årets roligaste golftävling?

Stråkens El, Idrefjällens Buss & Taxi och Sporthotellet har i flera år arrangerat en mycket speciell golftävling.
 
Nu har vi avnjutit årets upplaga på golfbanan. Om en timme får vi avnjuta maten och en prisutdelning på Sporthotellet.
Hur det gick i tävlingen är det bara tävlingsledningen som vet så här dags. Sista nio hålen och slutresultatet är hemligt fram till prisutdelningen. Jag vet bara att jag vår 1 poäng bättre än förra årets vinnare efter nio hål. Han spelade nämligen i min boll. Jag vet också att han vann över mig totalt efter arton hål.
Men ingen av oss låg i topp - men inte heller sist...
 
Mikael hade Birdieputt för en flaska vin på hål 16. Han träffade hålkanten och stannade bakom hål för ett enkelt Par och en öl. Han fick som extrapris en pytteliten Jägermeister som extrapris för hålkanten.
 
Samling och fika före. Några har redan startat.
 
Några bilder från första tee:
 
De här två vackra och glada damerna spelade i lag med mig och fjolårsvinnaren.
 
Angela, Mikael och Astrid.
 
Ulf, Astrid och Mikael.
Vi hade kul och försökte verkligen spela bra golf occh ta åtminstone en pallplats...
... och ibland spelade laget riktigt bra.
 
Tack för det kamrater!
 
På hål 10 var man tvungen att kasta bollen en gång. Det räknades inte som slag, och här satsar alltså Mikael på en Eagle eftersom han låg kort om green på två slag.
Det är första gången som jag har fotograferat en golfare som droppar bollen utan plikt med sådan finess. Men det blev ingen Eagle. Tvåputt för Par tror jag.
 
Nu ska jag hasta iväg en kort promenad genom skogen till Sporthotellet och se vad Trond har hittat på för läcker mat och vilka hyss han kommer att bjuda på...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0