Härlig golftävling över två dagar

ICA IdreBua Open där man spelade Bästboll med sig själv i två ronder.
Vädret var helt perfekt och jag vaknade i tid och kunde äta en frukost med ägg, bacon och kaffe hemma, innan jag begav mig till banan i god tid.
 
Jag fick idag nya spelkamrater eftersom jag slapp gå i första bollen (Daggpatrullen som Fredrik sa). Det fanns alltså några golfare som hade sämre resultat än mig igår.
 
 
Samling före första start halv nio.
 
 Maj kollar scorekortet och Mari är glad och förväntansfull.
 
Vår boll på start med Maj som fotograf.
Ulf, Björn, Lars och Lennart poserar. (ser nu att kameran som Nigel skänkte mig är inställd på låg upplösning för att rymma många bilder i minnet. Ska läsa manualen för att se hur man ändrar...)
 
Jag hade ju två hål att förbättra redan från start, och det kändes tryggt och enkelt eftersom jag igår hade streckat första hålet och bara räddat 1 poäng på andra hålet.
 
Vad hände idag då? Jo jag streckade första hålet och räddade 1 poäng på andra... ingen förbättring alltså.
Tredje hålet hade jag ett Par med mig från igår och behövde nu en Birdie för att öka på poängskörden. Men det blev bara ett nytt Par till ingen nytta.
Så småningom lyckades jag förbättra poängskörden på första halvan med 7 poäng, men det räcker inte långt i en tävling där jag startade med bara 8 poäng igår.
 
Lennart tog en bild på oss andra medan vi väntade på att få slå ut på hål 9.
 
Jag tog också en bild där Lennart fick vara med.
 
Björn hade lite strul på vägen fram på hål 9, men tredje slaget från fairway var så här nära att gå i för en Birdie. Björn blev bäst i vår boll, men vi hade ju alla haft en tung dag igår eftersom vi hamnade i den andra av sju bollar idag. Ledarbollen går ju sist som ni vet.
 
Min hyfsade förbättring från gårdagen blev svårare att förbättra under andra halvan efter att jag streckade hål 10 precis som igår. Hål 11 hade jag ju ett Par igår och behövde en Birdie idag. Fick visserligen en bra greenträff och en putt på cirka fem meter för Birdie. Men 1 decimeter fel räcker inte.
 
Hålen är för små! Skriv ett upprop för lite större hål i golf så skriver jag på... :-)
Se hur det är i fotboll, bandy eller hockey - eller basket - målen är ju jättestora...
 
Så småningom kom alla i mål (även om alla kanske inte hann håla ut på alla hål. Jag plockade upp min boll - d v s slog inga fler slag - efter att jag placerat tredje och femte i Havet på hål 16. Tredje hade jag kunnat hantera bättre. Bollen hade tippat av fairway efter en lite lång Pitch fram till stranden men låg fullt hanterbar i den lutande ruffen ner mor vattenbrynet. Perfekt för en järnsjua upp till tallen. Men jag glömde luta mig framåt tillräckligt mycket och duffade ner i Havet. I besvikelsen så droppade jag och tog i som attan på femte slaget efter en dropp, och toppade fairwayfemman den ner i Havet utan studs...
 
Ledarbollen kom också in efter en inte lång väntan.
 
Lillguten Jakob skymtar längst till höger i den suddiga bilden som jag tog med min gamla kamera.
Pappa Marcus i vit tröja gick också i ledarbollen idag tillsammans med Björn N och Lena B.
 
Jakob vann!
 
Hela resultatlistan finns på webben, men här en bild...
 
Ny och annorlunda tävling imorgon! Då rackarns...
Hoppas att greenerna då kommer att vara nydressade, men vi får väl se.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0