Halv golf med Alf...

Det såg ut att bli regn hela dagen, men vi fick bara några lätta droppar under de två första hålen.
 
Så småningom åtkte mössan och regnjackan av, och paraplyet veks ihop.
 
Vi spelade bara nio hål eftersom jag skulle till Idregrillen för att se travet...
Det gick inte så bra för vårt tips. Men hästarna var duktiga. 5 rätt i ramen eftersom två av tre spikar missade. Men reduceringen gjorde att vi bara fick 4 rätt.
*    *     *
Jag var senare bjuden på namnsdagskalas på Grillen.
 
 
Herr G fyllde namn...
 
Vi åt olika läckra maträtter och Angela betalade.
 
Herr G (Arne) satsade på fisk utan potatis men med massor av grönsaker.
 
Angela och jag satsade på nötkött med mängder av krispig klyftpotatis i en skål vid sidan om...
 
 
 
Läckert! Jag kan också avslöja att Arne plockade ett par, tre, fyra, fem... av våra krispga potatisklyftor.
Kanske tog han fler, men dom var ju små och så underbart goda.
 
Angela spelade lite på Las Vegas-maskinerna på Grllen...
 
Vinst direkt.
Så Angela bjöd inte bara på mat och dryck, hon bjöd på mer dryck.
 
Det regnade utanför, så vi blev kvar en stund.
 
På väg hem så passerade en Idregut som brände lite däck...
 
 
...och Angela hade lit godis med sig till Vicky...
 
Arne tackade för både mig och Vicky...
 
Kul kväll trots att hästar och kuskar inte uppförde sig som vi hade önskat.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0