Så är då ett paket på väg...

... har skickat den läckande styrservoslangen till Hydraulteknik i Nossebro.

Varför det, kan man undra? Tja, eftersom Fordverkstäder inte kan få fatt i en reservdel, och vill ha bilen för att kunna lämna någon sorts prisuppgift på vad det skulle kosta att lösa mitt problem kanske?

Kan man inte få en helhetslösning så får man väl leta efter en lösning i små steg... det är ju lite kostsamt att åka minst 15 mil till en Fordverkstad som dessutom inte kan berätta hur dom ska lösa problemet och inte har reservdelen ens i Tyskland...


Men att göra ett paket av en grej som ser ut så här (och är betydligt längre utanför bild) är inte enkelt. Jag valde en tillräckligt stor kartong med lämplig innerförpackning. Då blev det skrymmande paket och försäkrat till ett värde av upp till 50 000 kr...

Inte ens om jag skickat hela bilen hade jag fått ut 50 000 kr om den kommit bort i posten eftersom man måste bevisa värdet för att få ut ersättning, och vad är värdet av en trasig och oanvändbar bildel? 

Men än så länge låter prognosen för min slutliga kostnad långt lägre än vad Fordverkstäderna som jag kontaktat har indikerat men inte lovat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0