Golfträning med Nigel i dag...

Vi slog 45 bollar var på rangen och tävlade lite med närspel på övningsområdet.


Snygg sving Nigel...

Medan vi jobbade med golfsvingen jobbades det med banan.

Klippning och gödning inför morgondagens regn


Tore klippte tee på tian och spred en nyttigt kväve, forsfor, kalk och annat gott för gräset i det vackra vädret

Heja Tore! Jag såg att det blev lite smala ränder efter klippningen. Kanske det var det som jag misstog för någon sorts vertikalskärning av fairway på hål 12 för ett par dagar sedan? Det kanske ser ut så efter en klippning...

Nigel och jag tävlade lite på övningsområdet också. Lobb, chipp eller putt från cirka 30 - 40 meter.

Nigel vann båda rundorna där vi spelade med fyra bollar var. Mest på grund av bäst inspel till flaggan och flest tvåputtar.

Nigel tog också två filmsnuttar på mig på rangen... klippte ur några bilder

Jag trodde att jag tog en trekvarts baksving, men så var det inte...


Snärtvinkeln är kvar före bollträffen, men är inte höfterna lite väl långt fram alldeles för tidigt?


Och då är det bara armarna och händerna kvar i framåtrörelsen vid bollträffen...


.. men högerarmen är i alla fall hyfsat rak. Och överkroppen backar i bollträffen. Inte bra.


.. så dags att flytta fram överkroppen nu.. bollen har ju redan lämnat klubban...
Kul med filmklipp. Man har ju ingen aning om hur man gör om man inte får se det på film.

Det blir nog mer filmande i sommar. Kan bli en del härliga bilder på bunker- och vattenslag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0