Het golf med lite regn och åska i fjärran

Före golfen tittade jag in i ateljén hos Arne G (Herr G).


Det var lite mörkt i ateljén så jag fick använda blixt.

Jag har ju tidigare klagat över suddiga bilder trots användning av blixt. Men tack var ett tips från min son så blev det en skarp bild.
Vi tände en liten lampa så att kameran kunde fokusera rätt innan jag tryckte av...
Tack för tipset Per.

Spelade golf med de här tre herrarna.


Anders till vänster är nybliven golfare, medan Nicklas till höger i bild spelat sällan de senaste åren.
Nyss hemkommen från 3 veckor i Las Vegas utan golf så hade han fortfarande ett vackert klipp i golfsvingen, men det var ofta problem med siktet.

Jag roade mig med att filma Nicklas utslag på hål 5 när han fått hjälp med att sikta rätt...


Lite höger om flaggan är ju OK om man slår med Draw...
























Snyggt slag Nicklas. "Pin high" men åtta meter till vänster om flaggan.

Det är gott om lämmlar i år.

Vi skymtade en och annan som kilade förbi ibland. Men här hittade vi en som hade gömt sig blickstilla vid stenmuren på hål 16. Hade det inte varit för de två svarpepparkornen till ögon så hade vi aldrig hittat den trots att vi såg när den gömde sig...

På hål 16 fanns det nu ett Knappgårdenpris att spela om.

Eagle: Champagne till alla i bollen.
Birdie: Vin till alla i bollen.
Par: En öl till den som gör Par.

Men OBS, det gäller bara när Nigel eller jag är med i bollen.

För ett par dagar sedan gjorde Jan-Erik ett Par.

Nu hade sonen Nicklas ett bra utslag nere vid vattnet och låg på green för en Birdie efter ett mindre lyckat andra slag.
Vinputten blev lite kort, men ett Par och en öl blev det.

Efter nio hål var J-E i ledning med 15 poäng och jag var tvåa med 14 poäng.
Mina sista nio gav mig åtta Bogey och ett Par på rätt hål. 21 poäng och vinst i tävlingen på 35 poäng.

Det var länge sedan jag var över 30 poäng.

Efter golfen träffade jag Arne på Grillen och vi knåpade ihop ett vinnande V75-system inför morgondagen.

Där dök det upp en del andra bekanta...


Ted var en av mina första bekantskaper när jag kom till Idre och dåvarande Strandbyn.
Där bodde jag en tid och hade kurser.
Nu ägs det av Rucksackreisen och fylls av tyska turister nästan hela året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0