Varm Ford på kall utflykt till Fjätervålen...

Tog en tur till Fjätervålen för att hälsa på Classe med Miniskotrarna. Men först träffade jag Alf S som bjöd på kaffe med bulle på ICA.


Mikael tar emot betalningen

Innan jag åkte vidare till Fjätervålen tog jag en bild på informationstavlorna vid infarten till Idre


Nu är byggnadsställningen borta och skylten förefaller komplett, möjligen saknas det tak över den stora skylten i mitten... undrar om "Kalle Anka-fjällen" ska bytas till en sommarversion när snön har smält?

På plats i Fjätervålen tog jag några bilder på Classe med glada barn vid den lilla banan bredvid butiken. Han har ju en annan bana ovanför Skidshopen som han också kör.










Det såg ut att vara mängder av glada sportlovsgäster i Fjätervålen somm hade kul trots lite kallt väder och kylande vind...


... jag tror att det var kyligast för personalen som mest fick stå stilla...

Skidbussen mellan Idre Fjäll och Fjätervålen kör fyra turer per dag och dök upp när jag skulle åka hem igen.



Bussleif tog en fikapaus så jag fick en pratstund även med honom.

Senare åt jag en läcker Pizza på Grillen och räknade med att Classe skulle dyka upp efter jobbet i pausen före slalomträningen med juniorerna och annat smått uppe på Idre Fjäll


Och Classe dök upp utan att se speciellt förvånad ut över att jag var där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0