... men lite om Egypten också...

Jag citerar min son som varit där i några år och sett vad som var på gång. Dessbättre fick han inte återvända för något år sedan. Troligen för att han beskrivit läget och vad som antagligen var att vänta...

"Det här riktigt riktigt otäckt. Talade just med en panikslagen demonstrant i Kairo. Efter flera dagar av fredliga, festivalartade protester på Tahrir Square har Mubaraks regim nu släppt loss sina beväpnade huliganer och civilklädda säkerhetsagenter på gatorna i Kairo. Armén som skulle skydda folket har dragit sig tillbaka. Våldet mot de obeväpnade demonstranterna – män, kvinnor och barn – är brutalt och potentiellt dödligt: stenar, knivar och påkar."

Tråkigt att flera dagars fredliga demonstrationer skulle leda till detta.

Jag hade nog inte brytt mig så mycket om det som händer i Egypten om det inte gade varit för att jag hade haft min son där i flera år. En son som har studerat både bakgrund och det som var på väg att hända på plats, och som har många vänner på plats...

Men vi i den avlånga kommunen Älvdalen har inga torg att samlas kring. Dessutom inga jättestora orättvisor.
Så här är det lugnt.
Och ofta fint väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0