Är i Örebro och myser...

Åkte ner igår och trots att det var en resa i svart mörker sista timmarna så gick det bra.

Det hände en gullig Julgrej när jag svängde in till Bilprovningen i Malung på vägen ner, men det kan jag kanske berätta vid annat tillfälle.  :-)

Här är det pyttelite snö kvar i terrängen och plusgrader.


Miniforden står på uppfarten, och min härliga Ford får stå på gatan...
Norbert är iväg med Volvon och kompletterar med lite matvaror till julbordet. 

Min mysiga sovplats i Örebro med gott om böcker.


Har just börjat på en ny bok av Ruth Rendell som jag hoppas läsa ut innan jag återvänder till Idre.
Men det blir ju bara nattläsning när andra sover, så det är tveksamt om jag hinner...

Snart kommer min mamma på besök från Oxelösund, och på juldagen åker jag till Strängnäs för att hälsa på dotter Anna med Johan och barnen Linus, Alva och Tuva. Sonen Per kommer också dit med flickvän Anna.

Efter några dagar i Strängnäs åker jag nog tillbaka till Örebro för att skjutsa hem min mamma till Oxelösund, och återvänder till Strängnäs innan hemresan till Idre.

Det är praktiskt att finnas här nere där det är så korta avstånd till allt och alla...
Lite långt till alla vänner i Idre bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0