Golf utan Champagne idag...

Men vi hade bra golfväder och det var länge en spännande match mellan herrar och damer.

Angela startade med ett klockrent Par på hål 1.
Damerna var 2 upp redan efter 2 spelade hål, och herrarna fick ligga i rejält för att inte bli efter för mycket.

Efter 12 hål var herrarna 1 upp efter att det svängt lit hit och lite dit innan dess.
Herrarna vann även hål 13... och efter "Mördarbacken" så kände vi att vi hade något på gång...

Angela visade det första tecknet till viss avmattning efter sitt fina spel tidigare när hon skulle pusta ut på bänken vid hål 14.

Angela var så ivrig att få sätta sig och pusta lite så att hon missade bänken med några decimeter.


Men gentlemän som vi är så hjälpte vi herrar till att lösa problemet, jag med kameran och Jan med ett par hjälpande händer. Man vill ju inte vinna en golftävling på grund av att ett fast tillverkat föremål står lite fel...

Herrarna vann även hål 14.


Herrarna lyckades missa både vatten, träd och skog på utslagen på hål 15.
Ann hamnade lite besvärligt och Angela hade varit i vattnet (inte hela Angela, men hennes boll).

Herrarna vann även hål 15 så då var det klart, 4 upp och 3 kvar att spela.
Men vi hade ju kvar våra individuella tävlingar...

Så det gällde att spela bra golf hela vägen in.


Och att aldrig ge upp. Angelas boll över Havet studsade en gång och landade relativt spelbar vid vägtrumman. Den här gången tog jag inget foto, utan jag startade filmkameran för att få med alla eventuella resultat...







Suverän uppvisning Angela! Jag tvivlar på att det har hänt förr att någon spelat hål 16 den vägen och på det sättet!

När vi räknat färdigt i alla olika individuella tävlingar så visade sig följande:

Poängbogey:
Jan, Angela, Ulf och Ann i nämnd ordning.
Köpenhamnare:
Samma ordning.

Men för att stärka mitt självförtroende så kan jag nämna, att om man bara räknar sista nio hålen, kom jag tvåa i båda...

Nu har det kommit upp mer information om en kul tävling den 2-3 september. I den tävlingen spelade jag förra året i lag med Nigel och vi kom på sjätte plats och fick ett bra pris.





En kul golfdag hade vi idag, och tack Angela för att du finns! Vad hade jag annars haft för roligt att fotografera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0