Ny dator...

Efter att ha konstaterat att den tidigare datorns hårddisk slutat snurra efter fem år så har jag nu en ny.

Så här såg det ut när datorn inte hittade operativsystemet på hårddisken



Och det var inget virusproblem eller strul med trasiga partitioner på disken. Den finns där när man går in och kikar i Bios vid uppstarten, men den snurrar inte...

Strunt samma. Nu har jag en ny med Windows 7.
Allt fungerar förutom inloggningen på det trådlösa nätverket. Slarvat bort lösenordet...
... men det löser jag i morgon.
Fick tips från ZyXEL. Enkelt när man tänker efter, men jag frågar oftast de som kan mer än jag när jag har ett problem. För att komma in i den trådlösa routern som vägrar släppa in mig via radiosignaler så kopplar jag in mig med kabel, och kan fixa problemet med inloggning och lösenord.

Men det får vänta till i morgon.
Nu ska jag bekanta mig med det nya operativsystemet, och se över hur jag kan ominstallera en del av de program som jag hade på den förra datorn.


Kallt men vackert ute. Jag bor till höger nedanför backen.
Husen i bild står gränsle över en liten fjällbäck och innehåller uppfödning av fiskyngel...

Den här bilden tog jag i onsdags, men i dag såg det ut på samma sätt.
Klart och kallt. Och det var minus 20 hela dagen i dag...

Kommentarer
Postat av: Malle

Välkommen tillbaka

2010-11-20 @ 01:44:33
Postat av: Börje S

Köp dig en Mac så slipper du sådana där otänkbara problem.Köp en Imac med den enorma 27tumsskärmen, bara 16.000 bagare.



Jag har gjort en dikt enkom för dig och alla andra efterblivna PC-ägare:



Melodi: den där med Glenn Miller, du vet, va fanken hette den nu…var det inte "In The Mood"?



Sälj din gamla PC, och byt upp dig till Mac

Släng din gamla PC uti sophusets fack

där man deponerar elektronisk misär

säg farväl till virus och till andra besvär

köp en Mac så slipper du bry om dig sånt där

då slipper du att skriva sånt här.

(som det du skrev i just denna bloggpost menar jag).



Diktat av en som levt lycklig med sina datorer utan bekymmer i 20 år.





2010-11-26 @ 03:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0