Klubbtvätt...

Erling har länge tipsat mig om att jag borde vårda golfklubborna bättre.
Så i kväll plockade jag in några klubbor med svettigt hala handtag och diskade dom.


Kändes som att det försvann en del svett och annan smuts...


Med lite frottétorkande så blir dom kanske nästan som nya.
Man ska ju hålla löst i klubban, men det är svårt när handtaget är halt som en ål...
Bättre nu kanske.


Jag borstade klubbladen också, men skägget från plasten på utslagsmattorna fick sitta kvar.
Som en påminnelse om hur viktig bollträffen är...

På mattan kan man missa med en cm bakom bollen utan total katastrof. På banan blir det en rejäl duff och torvan flyger lika långt som bollen... 

Imorgon blir det nog mer träning i bollträff...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0