Pizza på Lodjuret

Angela, Arne, Erling och jag hade bestämt träff för att äta pizza på Lodjuret.

Vi var tidiga (klockan 17 en fredag) och jag hann ta några bilder på den utbyggda restaurangdelen i väntan på Angela och Arne.



På väggen syns några av Håkans målningar som gör sig bäst när de är upplysta bakifrån med Håkans finurliga fiberoptik.  Men med de här ramarna så fungerar dom bra även utan inbyggd belysning.



Vi slog oss ner vid det runda bordet med sköna fåtöljer i förrummet, och åt alltså inte i själva restaurangen.

Angela och Arne kom promenerande på minuten.


Vi åt olika pizzor och njöt av sköna fåtöljer, prat om ditt och datt, och vi såg och hälsade på många andra besökare.


Cartagena - tror jag att den här hette.


Erling satsade på en Pompej för andra gången.


Arne provade El Diablo för andra gången. Men den här var annorlunda.
Precis lika annorlunda som när Alf åt den för några veckor sedan.

Inte samma klickar av en het djupröd sås, utan en större mängd av en annan sås...


Jag testade Storsjön. Den fjärde varianten som jag provat på fyra olika pizzabesök på Lodjuret.
Jätteläcker!

När vi skulle gå hem för att se på OS så blev det lite splittrat avsked eftersom jag hade ett intressant samtal med Micke om golfklubbens nya hemsida.

Micke hade en del kloka kommentarer om varför man bytt leverantör.
Det blir nog en hel del bättre framöver. Även om det kommer att kosta lite mer.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej!

Har du köpt ny kamera? tyckte bilderna var så skarpa men de kanske de varit ett tag. Ha det bra.

2010-02-27 @ 00:03:07
Postat av: UffeB

Hej Monica.



Nej det är ingen ny kamera. Men jag har fattat att det kan bli fukt i linssystemet ibland.



En hårtork eller gott om tålamod hjälper när man ska fotografera inomhus efter timmar utomhus i massor av minusgrader.



Inte varje dag, men lite då och då...

Kram.

Ulf

2010-02-27 @ 00:49:12
Postat av: Monica

Jo, så är det ju med min också. fotade för någon vecka sen, ut och in i bilen - 15 eller nåt. Resultet blev mååånga suddiga bilder. Trist. Har inte provat hårtork ännu:)



Kram

Monica

2010-02-27 @ 15:12:03
Postat av: Lennart

Uffe

Anledningen till att vi byter hemsida är för att få en bättre sida och en enklare att lägga in och hålla ajour, för bättre information till alla medlemmar och andra besökare, den bekostas av golfstiftelsen.

Slutspekulerat!

2010-02-28 @ 00:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0