Mindre kallt idag...

Bara -15 på morgonen...


Och VIRUS-varning!

Jag fick ett mejl om att jag hade ett vykort från en vän att hämta från postcard.org

Det fanns två länkar i mejlet.
En för att direkt hämta vykortet, och annan länk till postcard.org

Jag var lite misstänksam, men litade på mitt antivirusskydd och klickade på länken för att hämta hem vykortet.

Och jag fick en varning som gjorde att jag inte fullföljde hämtningen.

Jag klickade istället på den andra länken och då fick jag veta att vykortet INTE var skickat från postcard.org, utan att det handlade om ett virus som någon i Rumänien hade skickat...

Men den informationen var från 2007... ???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0